سوالات متداول در مورد شیر

//سوالات متداول در مورد شیر

سوالات متداول در مورد شیر

چرا شیر به عنوان کاملترین غذا شناخته می شود؟

بدن انسان به شش گروه مواد غذایی شامل آب، پروتئین، چربی، قند، مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. شیر هر شش ماده مغذی مورد نیاز را با نسبتی متناسب با نیاز انسان در خود دارد.

مصرف مستمر شیر و فرآورده های آن چه نقشی در بدن انسان دارد ؟

استفاده مستمر و کافی از شیر و فرآورده های آن، علاوه بر تامین عمده نیازهای سلولی بدن، افزایش قد، تنظیم فشار خون، ارتقای هوش و قدرت یادگیری، سلامت لثه و دندان و استحکام استخوان، افزایش قدرت بینایی، افزایش توان کاری، طول عمر و پیشگیری از کارافتادگی و… را موجب می شود.

آیا با فریزر کردن شیر خاصیت و ارزش غذایی کاهش می یابد ؟

شیر را می توان منجمد کرد و انجماد شیر تاثیری بر ارزش غذایی شیر ندارد. اما خروج از انجماد باید در هوای محیط و به تدریج صورت پذیرد چون در غیر اینصورت ممکن است ترکیبات شیر حالت دو فاز پیدا کنند.

آیا مصرف شیر خام موجب مسمومیت می شود ؟

شیر به دلیل مغذی بودن، برای انواع میکروب ها غذای مناسبی تلقی می شود، از سوی دیگر شیر جاذب آلودگی های محیط اطراف خود است و شرایط دوشش و آلودگی های محیطی به سرعت آن را آلوده می سازد. لذا باید از مصرف شیر خام به شدت اجتناب کرد. احتمال آلودگی و بیماری زایی در این نوع شیر بسیار بالا است.

شیر ارگانیک چگونه شیری است؟ و از لحاظ ارزش غذایی چه تفاوتی با دیگر شیرها دارد؟

شیر ارگانیک شیری است که دام آن تحت شرایط ویژه تغذیه شده باشد. یعنی در تولید علوفه دام آن ها از کود و سم استفاده نشده باشد و هیچگونه تغییرات ژنتیکی در آن ها صورت نگرفته باشد. این نوع شیر از سلامت بیشتری برخوردار بوده و البته قیمت بالاتری نیز دارد.

آیا چربی شیر مضر است یا اینکه همه افراد می توانند شیر پرچرب یا شیر کامل مصرف کنند؟

اصولا چربی میزان انرژی بیشتری از مواد پروتئینی و قندی ایجاد می کند. لذا غالبا فرآورده های چرب شیر مثل خامه، کره، پنیر خامه ای و… برای بچه ها و جوانان و فرآورده های کم چرب برای افراد بالغ و مسن توصیه می شود.

میزان جذب کلسیم از طریق شیر بیشتر است یا قرص کلسیم؟

قابلیت جذب کلسیم شیر بیش از سه برابر قابلیت جذب قرص های کلسیمی است. محلول بودن کلسیم شیر، وجود ویتامین D، لاکتوز و ترکیبات پروتئینی فسفردار مانند کازئین از جمله علل افزایش جذب کلسیم شیر است.

آیا می توان چای را به شیر افزود؟

افزودن چای به شیر در حد اعتدال آن مشکلی ایجاد نمی کند. در برخی کشورها مثل هند و پاکستان شیر را با چای مصرف می کنند.

آیا افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند از شیر استفاده نمایند؟

بله. قند شیر دیر هضم است و برای بیماران مبتلا به دیابت مضر نیست. زیرا ضمن تامین نیازهای بدن به عنوان وعده غذایی یا میان وعده و نوشیدنی هیچگونه ضرری برای مبتلایان به دیابت ندارد. بعضی از مطالعات بر تاثیر قند شیر بر افزایش ترشح انسولین در بدن دلالت دارد.

درباره نویسنده:

برخی از دیدگاه ها قبل از نمایش باید به تأیید مدیر سایت برسند. پس لطفاً صبور باشید.


برای تجربه کردن طعم واقعی شیر، ما شیر کام روز را هموژن نکرده ایم و هیچگونه مواد افزودنی و نگهدارنده به آن اضافه نمی کنیم. ما لذت نوشیدن یک شیر خوش طعم و پرچرب و سالم را با شما شریک می شویم، شیری که فاصله اش از مزرعه تا میز خانه شما چند ساعت است.

آدرس کارخانه:

کیلومتر 60 جاده تهران فیروزکوه، ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند، خیابان سوم غربی، شماره 1/68

تلفن: 76353527 - 021

فکس: 76353527 - 021

وب‌سایت: https://kamroozdairy.com